Joo hupsista.

En sitten saanutkaan aikaseks kirjotella perjantaina, enkä lauantaina. Mutta tässä tulee!

Elikkä, mulla on luonnostaan todella ruman väriset hiukset, ainakin mun omasta mielestä. Eli siis semmonen perus maantien-harmaan-ruskean värinen. Mä oon värjänny mun hiuksia 6-luokasta alkaen. Ensin oli semmonen kylmän punanen, jota sitten värjättiin oranssimpaan päin. Sitten leikkasinkin ihan lyhyeksi hiukset. Yläasteen aikana mun hiukset on ollu vaaleenpunaset, liilat, punaset, blondit, siniset, vihreät, turkoosit ja pinkit. 

Viimesimmät on ollu siis sini-vihreät ja niskassa on ollu pinkkiä.

Kattelin netistä hiusten vaalennus ohjeita, ja koitinkin sooda ja tiskiaine hoitoa, mutta mun hiuksista ei ainakaan huomattavasti lähtenyt yhtään väriä. Mun hiuslaatu on viel kaiken lisäks semmosta että jos siihen jotain väriä laittaa nii se kanssa siinä pysyy. 

Käytiin sitten ostamassa mulle kunnon hiusväri.

IMG_20141017_133424-normal.jpg

Paketin mukaan väri olisi Medium Brown. 

IMG_20141017_133439-normal.jpgIMG_20141017_133500-normal.jpg

Värjäsin siis itse, ilman apua. Jännitin vähän että olinko onnistunut kunnolla, vai olisiko mun päässä sinisiä kohtia. Myös se että peittäisikö väri kokonaan sinisen mietitytti hieman. 

Kun olin levittänyt aineen päähäni, se näytti epäilyttävästi tumman vihreältä. Annoin värin vaikuttaa 20 minuuttia, jonka jälkeen huuhtelin sen pois lämpimällä vedellä ja laitoin paketissa tulleen hoitoaineen hiuksiin. Pesin sen 5 minuutin päästä. Jo hiusten ollessa kosteat, näin että väri oli todella tumma, mutta tasainen. Kuivattuani hiukset, olin todella iloinen. Väri oli kylläkin tumma, olen jo kahden päivän aikana tottunut siihen, ja alkanut pitämään siitä todella paljon. Suureksi onneksi olin onnistunut värjäyksessä, eikä hiuksissa ollut vaaleampia laikkuja. 

PA180080-normal.jpg

Tietyssä valossa väri näyttää tumman ruskealta.

PA180070-normal.jpgPA180156-normal.jpg

Toisessa valossa täysin mustalta.

Mutta, olen todella tyytyväinen tulokseen, ja ylpeä mun hiusten värjäys taidoistani! :) Ehkä mussa on vähän kampaajan vikaa ;)

92d1c7a846bbe6a3bddb005a84e6321b-normal.

~imm